رای شماره ۱۳۵ مورخ ۱۳۸۷/‍۰۳/‍۰۵ هیات عمومی دیوان عدالت اداری

عدم احراز تعارض

تاریخ: 5/3/1387                                 

شماره دادنامه: 135                                

کلاسه پرونده: 87/86

مرجع رسیدگی: هیات عمومی دیوان عدالت اداری

شاکی: سازمان آموزش و پرورش کرمانشاه

موضوع شکایت و خواسته: اعلام تعارض آراء صادره از شعب 3 و 32 دیوان عدالت اداری


مقدمه: الف- شعبه سوم دیوان در رسیدگی به پرونده کلاسه 86/1282 موضوع شکایت برهان صادقی به طرفیت آموزش و پرورش کرمانشاه به خواسته پرداخت 2 ماه حقوق و مزایای سال 1384 موضوع تصویب‎نامه شماره 3069/م/ت/3329 ه‍ مورخ 18/4/1384 هیات وزیران به شرح دادنامه 2345 مورخ 14/11/1386 حکم به ورود شکایت و الزام خوانده به اعمال و اجرای مصوبه صدرالذکر در حق شاکی صادر و اعلام نموده است. ب- شعبه سی و دوم در رسیدگی به پرونده کلاسه 86/2265 موضوع شکایت مجتبی مرادی به طرفیت وزارت آموزش و پرورش به خواسته مطالبه دو ماه پاداش تحت عنوان فوق‎العاده ویژه سال 1384 به شرح دادنامه 1787 مورخ 28/9/1386 حکم به رد شکایت شاکی صادر و اعلام نموده است. هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور روسا و مستشاران و دادرسان  علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بـه شرح آتی مبادرت بـه صدور رای می‎نماید.

رای هیات عمومی

نظر بـه این که دادنامه‎های فوق‎الذکر با توجه به موضوع شکایت و خواسته‎های شاکیان و اسناد و مدارک و شرایط خاص آنان و مفاد لوایح جوابیه و احکام مترتب بر هر موضوع انشاء شده است و تفاوت مدلول آنها مبتنی بر استنباط معارض از حکم واحد قانونگذار نیست، به لحاظ عدم احراز تحقق و اجتماع کلیه شرایط لازم در خصوص وجود تعارض، موضوع از مصادیق آراء متناقض مقرر در بند 2 ماده 19 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385 محسوب نمی‎شود و موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در قلمرو ماده 43 آن قانون وجود ندارد.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری- مقدسی‎فرد

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

فهرست مطالب این صفحه

مشاوره و راهنمایی

سایت حقوقی حاوی قوانین و مقررات تنقیح شده، موضوعات حقوقی، آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء هیات عمومی و هیات های تخصصی دیوان عدالت اداری و نظرات مشورتی

تماس بگیرید
تبلیغات
مطالب منتخب
پربازدیدها
مطالب مرتبط
داتیک در شبکه‌های اجتماعی