رای شماره ۵۶۲ مورخ ۱۳۸۵/‍۰۸/۱۴ هیات عمومی دیوان عدالت اداری

کلاسه پرونده: 258/84

شاکی: هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش

موضوع: اعلام تعارض آراء صادره از شعب 20 و اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

تاریخ رای: یکشنبه 14 آبان 1385

شماره دادنامه: 562

مقدمه: الف- شعبه بیستم در رسیدگی به پرونده کلاسه 72/496 موضوع شکایت آقای کیومرث پروانه به طرفیت هیات گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به خواسته اعتراض به رای عدم صلاحیت به شرح دادنامه شماره 967 مورخ 1375/11/17 حکم به رد شکایت صادر نموده است. ب-1- شعبه اول در رسیدگی به پرونده کلاسه 81/97 موضوع شکایت آقای کیومرث پروانه به طرفیت اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه بخواسته اعاده به خدمت به شرح دادنامه شماره 4260 مورخ 1381/12/15 حکم به الزام وزارت آموزش و پرورش به استخدام رسمی شاکی براساس مقررات قانون استخدام کشوری و قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 1369 صادر نموده است. ب-2- شعبه اول تجدیدنظر در رسیدگی به پرونده کلاسه 82/65 موضوع تقاضای تجدیدنظر اداره کل سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه نسبت به دادنامه شماره 4260 مورخ 1381/12/15 شعبه اول دیوان عدالت اداری به شرح دادنامه شماره 264 مورخ 1383/3/16 دادنامه بدوی را عیناً تایید نموده است. هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور روسای شعب بدوی و روسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رای می‎نماید.

رای هیات عمومی

نظر به این که دادنامه‎های فوق الذکر با توجه به موضوع و اسناد و مدارک و سایر اوضاع و احوال متفاوت صادر شده است و تفاوت مدلول آنها مبتنی بر استنباط معارض از حکم واحد قانونگذار نیست، بنابراین موضوع از مصادیق آراء متناقض مقرر در ماده 20 اصلاحی قانون دیوان عدالت اداری محسوب نمی‎شود و موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در اجرای ماده مزبور وجود ندارد.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری-مقدسی‎فرد

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

فهرست مطالب این صفحه

مشاوره و راهنمایی

سایت حقوقی حاوی قوانین و مقررات تنقیح شده، موضوعات حقوقی، آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء هیات عمومی و هیات های تخصصی دیوان عدالت اداری و نظرات مشورتی

تماس بگیرید
تبلیغات
مطالب منتخب
پربازدیدها
مطالب مرتبط
داتیک در شبکه‌های اجتماعی