رای شماره ۴۵‍۰ مورخ ۱۳۸۴/‍۰۹/‍۰۶ هیات عمومی دیوان عدالت اداری

بسمه تعالی

کلاسه پرونده: 642/84

شاکی: دادرس شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری

موضوع: نقض رای صادره در پرونده کلاسه 80/2488 شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری

تاریخ رای: یکشنبه 6 آذر 1384

شماره دادنامه: 450

مقدمه:دادرس (وقت) شعبه چهاردهم دیوان در نامه تقدیمی اعلام داشته‎اند، در پرونده 80/2488 رکود علمی شاکی پرونده به وسیله هیات ممیزه دانشگاه به اثبات رسیده و از این جهت شاکی قانوناً صلاحیت تدریس در دانشگاه را نداشته و تشخیص عدم صلاحیت علمی شاکی در دوره خدمت آزمایشی مواجه با ممنوعیت قانونی نبوده و هیات مذکور مجاز به اتخاذ تصمیم در دوره آزمایشی در باب صلاحیت علمی شاکی بوده و موضوع وضعیت استخدامی شاکی از جهت آزمایشی و رسمی قطعی جدا از موضوع صلاحیت علمی بوده علیهذا در اجرای تبصره یک ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری نسبت به رای شماره 703 مورخ 1382/4/2 صادره از شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری اعلام اشتباه در صدور آن می‎گردد.هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور روسای شعب بدوی و روسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رای می‏نماید.

رای هیات عمومی

نظر به مشروحه مورخ 1384/7/13 دادرس شعبه چهاردهم بدوی دیوان و اینکه استخدام اشخاص به طور قطعی در سمت عضویت هیات علمی دانشگاه حسب مقررات استخدامی مربوط منوط به احراز شایستگی و صلاحیت علمی آنان توسط هیات ممیزه می‎باشد و به شرح محتویات پرونده رکود علمی و نتیجتاً عدم صلاحیت علمی شاکی مورد تایید هیات ممیزه قرار گرفته است، بنابراین صدور حکم مبنی بر الزام مشتکی‎عنه به استخدام شاکی به طور قطعی در سمت عضویت هیات علمی دانشگاه به شرح دادنامه قطعی شماره 703 مورخ 1382/4/2 در پرونده کلاسه 80/2488 شعبه چهاردهم بدوی دیوان مبتنی بر اشتباه بوده است و به استناد تبصره‎های یک و 3 الحاقی به ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری دادنامه مزبور نقض می‎شود.

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

فهرست مطالب این صفحه

مشاوره و راهنمایی

سایت حقوقی حاوی قوانین و مقررات تنقیح شده، موضوعات حقوقی، آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء هیات عمومی و هیات های تخصصی دیوان عدالت اداری و نظرات مشورتی

تماس بگیرید
تبلیغات
مطالب منتخب
پربازدیدها
مطالب مرتبط
داتیک در شبکه‌های اجتماعی