رای شماره ۵۱ مورخ ۱۳۷۹/‍۰۲/۱۱ هیات عمومی دیوان عدالت اداری

کلاسه پرونده: 352/78

شماره دادنامه: 51

تاریخ رای: یکشنبه 11 اردیبهشت 1379

شاکی: آقای نعمت احمدی و حمید شکوری تبریزی به وکالت از خانم مریم اردلالی مدیر موسس دبستان غیرانتفاعی مریم.

موضوع: ابطال رای هشتاد و دومین جلسه شورای نظارت تهران

مقدمه: شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند، در پی بازرسی غیر محسوس از مدرسه دخترانه غیرانتفاعی مریم پرونده‌ای در شورای عالی نظارت شهر تهران تشکیل و بدون شاکی و مدعی خصوصی و صرفاً با ادعای دریافت شهریه اضافی موضوع در جلسه 182 شورای نظارت تهران مطرح و شورا مبادرت به صدور رای می‌نماید. بنابه جهات فوق درخواست رسیدگی درخواست رسیدگی و صدور دستور موقت مبنی بر توقف رای جلسه 182 شورای عالی نظارت و سپس ابطال آن را را داریم.مدیرکل آموزش و پرورش تهران در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 32/20227/3- مورخ 1379/1/8 اعلام داشته‌اند، به نظر می‌رسد ارجاع پرونده به هیات عمومی خارج از رویه و قاعده قضایی است و از این جهت تقاضای ابطال دادخواست را دارد. ضمناً تصمیمات اتخاذ شده در هشتاد و دومین جلسه شورای نظارت تهران وفق مقررات مندرج در ماده 15 قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی و همچنین بندهای یک تا هفت از ماده 2 آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور و نیز ماده 5 آیین‌نامه و سایر قوانین مربوطه می‌باشد.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین دری‎نجف‎آبادی و با حضور روسای شعب بدوی و روسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با تفاق آراء به شرح آتی مبادرت به ‌صدور رای می‎نماید.

رای هیات عمومی

چون مفاد مصوبه مورد شکایت متضمن وضع قاعده عام کلی و آمره‌ای نیست و در نتیجه از مصادیق مقررات و نظامات دولتی محسوب نمی‌شود، اعتراض نسبت به آن قابل رسیدگی و امعان نظر در هیات عمومی دیوان عدالت اداری تشخیص نگردید.‌

رییس هیات عمومی دیوان عدالت اداری- دری‎نجف‎آبادی

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

فهرست مطالب این صفحه

مشاوره و راهنمایی

سایت حقوقی حاوی قوانین و مقررات تنقیح شده، موضوعات حقوقی، آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء هیات عمومی و هیات های تخصصی دیوان عدالت اداری و نظرات مشورتی

تماس بگیرید
تبلیغات
مطالب منتخب
پربازدیدها
مطالب مرتبط
داتیک در شبکه‌های اجتماعی