اساسنامه سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح

تصویب نامه شماره 73726 ت 28734 ه مورخ 1383/12/26 هیأت وزیران

 

هیأت وزیران در جلسه مورخ 1383/9/25 بنا به پیشنهاد شماره 16/122/24205 مورخ 1382/4/8 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد ماده (4) قانون تشکیل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح مصوب 1381 اساسنامه سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح را به شرح زیر تصویب نمود:
اساسنامه سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح

فصل او ل ـ کلیات
ماده 1 ـ اصطلاحات زیر در این اساسنامه در معانی مشرو ح مربوط بکار می رو ند:
1ـ وزارت : وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
2ـ سازمان : سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح
3ـ قانون تشکیل : قانون تشکیل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح مصوب 1381
ماده 2 ـ به منظور تأمین اهداف مندرج در ماده (1) قانون تشکیل، سازمان به صورت شرکت مادرتخصصی و ابسته به وزارت تشکیل می شود.
ماده 3 ـ سازمان دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است و اداره امور آن براساس قانون تشکیل، مفاد این اساسنامه و قوانین و مقررات مربوط به شرکت های دو لتی انجام می شود.
تبصره ـ طرحها و برنامه های سازمان در چارچوب مقررات این اساسنامه، هماهنگ و براساس تدابیر فرماندهی کل نیروهای مسلح که به وزارت ابلاغ می شود، انجام می گیرد.
ماده 4 ـ مدت فعالیت سازمان از تاریخ تشکیل نامحدو د است.
ماده 5 ـ مرکز اصلی سازمان در تهران است. سازمان درصورت لزو م می تواند در نقاط مختلف داخل کشور با رعایت مقررات مربوط شعبه یا نمایندگی ایجاد نماید.
ماده 6 ـ شرکت های زیر با کلیه سرمایه و دارایی های منقول و غیرمنقول خود در زیرمجموعه سازمان قرار می گیرند:
1ـ شرکت صنایع هواپیمایی ایران (صها)
2ـ شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (پنها)
3ـ شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا)
4ـ شرکت صنایع هوایی قدس
تبصره 1 ـ و احدهای صنعتی و تحقیقاتی موجود که تمام یا بخشی از آنها متعلق به وزارت بوده و به تشخیص وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعالیت آنها در زمینه موضوعات مندرج در ماده (1) قانون تشکیل است به شرکت های زیرمجموعه سازمان ملحق می شوند.
تبصره 2 ـ سازمان موظف است حداکثر طی سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این اساسنامه، تغییرات لازم را جهت انطباق اساسنامه شرکتها با مفاد این اساسنامه تدوین و برای تصویب به مراجع قانونی ارایه نماید.
ماده 7 ـ سرمایه او لیه سازمان، مبلغ یکصد میلیون (000/000/100 ) ریال و متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است که به یک هزار سهم یکصد هزار ریالی تسهیم و کلاً پرداخت شده است .
تبصره 1 ـ ارزش دارایی های شرکت های صها، پنها، هسا، قدس و سایر و احدهایی که بر اساس ماده (3) قانون تشکیل به سازمان ملحق شده اند ارزیابی و به سرمایه سازمان افزوده خواهد شد.
تبصره 2 ـ از تاریخ لازم الاجرا شدن این اساسنامه، مالکیت عین و منافع کلیه اراضی و املاک و اقع در متصرفات شرکت های زیر مجموعه سازمان که مالکیت آنها متعلق به وزارت است، پس از پیشنهاد وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تصویب مجمع عمومی آنها با رعایت مواد (117) و (119) قانون محاسبات عمومی کشور ـ مصوب 1366 ـ حسب مورد به سازمان یا شرکت های زیرمجموعه آن منتقل و به سرمایه آنها افزوده می شود. پس از طی مراحل قانونی فوق دفاتر اسناد رسمی باید بنا به تقاضای سازمان، اسناد مالکیت و هرگونه حقوق و منافع مربوط به اراضی یادشده را به سازمان یا شرکت های زیرمجموعه آن منتقل کنند.
ماده 8 ـ سازمان با رعایت قانون تشکیل و مقررات این اساسنامه و سایر قوانین و مقررات مربوط و ظیفه هدایت متمرکز، سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه ریزی، پشتیبانی، نظارت و کنترل فعالیت شرکت های زیرمجموعه خود را بر عهده دارد و در همین چارچوب، وظایف و اختیارات سازمان با رعایت قوانین و مقررات مربوط به شرح زیر است:
1ـ مدیریت سهام یا سرمایه سازمان در شرکتها و و احدهایی که تمام یا بخشی از سهام یا سرمایه آنها متعلق به سازمان است.
2ـ هدایت، حمایت و برنامه ریزی در خصوص ایجاد، توسعه، تکمیل، نوسازی و بهسازی صنایع هوایی.
3ـ ارایه پیشنهاد در خصوص تعرفه گمرکی و سود بازرگانی صنایع هوایی.
4ـ نظارت بر امور مدیریت و فعالیت شرکت های زیرمجموعه از قبیل حسابرسی داخلی، بررسی انطباق فعالیت ها با قوانین و مقررات جاری و استانداردها، نظارت بر و ضعیت انعقاد و اجرای قراردادها و معاملات داخلی و خارجی، بررسی انطباق فعالیتها با اهداف و برنامه های مصوب و بازرسی های دوره ای.
5ـ تدوین ضوابط و استانداردهای فنی مربوط به طراحی، تولید محصولات و خدمات شرکت های زیرمجموعه و نگهداری و بهره برداری از تأ سیسات و تجهیزات آنها.
6ـ اخذ هرگونه تسهیلات مالی از منابع داخلی و خارجی، عرضه اوراق مشارکت داخلی و خارجی و سایر روش های تأمین منابع مالی با اخذ مجوز از مراجع ذی ربط.
7ـ مدیریت، توسعه و تأمین منابع مالی براساس برنامه های مصوب و استفاده بهینه از این منابع، از طریق برقراری تسهیلات و گردش منابع مالی بین سازمان و شرکت های زیرمجموعه.
8ـ حمایت از فعالیت های آموزشی، پژو هشی و علمی در زمینه های تخصصی مرتبط.
9ـ تدوین شاخصها و برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم به منظور توسعه منابع انسانی و تربیت مدیران مورد نیاز در سازمان و شرکت های زیرمجموعه.
10ـ انجام مطالعات لازم و تدوین معیارهای توسعه فناو ری، انتقال دانش فنی، بهره و ری و اطلاع رسانی در زمینه های مرتبط.
11ـ عضویت و مشارکت در مجامع و نهادهای تخصصی داخلی، منطقه ای و بین المللی
12ـ اقدام به مشارکت و سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشور در چارچوب اهداف مندرج در ماده (1) قانون تشکیل.
13ـ ارایه هرگونه تضمین، تعهد و ظهرنویسی و قبول هرگونه ضمانتنامه و تعهدنامه در زمینه فعالیت شرکت های زیرمجموعه.
14 ـ اخذ اطلاعات و دریافت گزارش سوانح هوایی از مبادی ذی ربط، جهت ارایه به شرکت های زیرمجموعه به منظور انجام تحقیقات و استفاده بهینه از قابلیتها.
15 ـ اقداماتی که اجرای و ظایف سازمان مستلزم انجام آنها باشد یا به موجب قوانین و مقررات بر عهده سازمان قرار گیرد.
16 ـ عرضه خدمات پشتیبانی، فنی، ستادی در حدو د و ظایف تخصصی سازمان به دستگاه های دو لتی و غیردو لتی.
تبصره 1 ـ فعالیت های اجرایی مندرج در ماده (1) قانون تشکیل مانند طراحی، ساخت، تولید، خرید، فرو ش، بهره برداری، تعمیرات اساسی، پشتیبانی، بازسازی و نوسازی انواع هواپیماهای بال ثابت، بالگرد، پهپاد و سایر و سایل نقلیه هوایی و موتور، قطعات، مجموعه ها و متعلقات مربوط با رعایت قوانین و مقررات مربوط از طریق شرکت های زیرمجموعه سازمان انجام می شود.
تبصره 2 ـ اجرای پرو ژه های جدید تولیدی و تحقیقاتی و سرمایه گذاری در شرکت های خارجی توسط سازمان با رعایت قوانین و مقررات مربوط و ضوابط مصوب فرماندهی کل نیروهای مسلح انجام می شود.
تبصره 3 ـ سازمان و شرکت های زیرمجموعه درخصوص گزینش، تأ یید صلاحیت و اعزام به خارج کارکنان، مشمول ضوابط عمومی نیروهای مسلح و در زمینه انتصاب کارکنان و مدیران تابع دستورالعمل حاکم بر وزارت هستند.
ماده 9 ـ ارکان سازمان عبارتند از:
1ـ مجمع عمومی.
2ـ هیأت مدیره و مدیرعامل.
3ـ بازرس (حسابرس).

فصل دوم ـ مجمع عمومی
ماده 10 ـ اعضای مجمع عمومی سازمان عبارتند از:
1 ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (رییس).
2 ـ وزیر صنایع و معادن.
3 ـ وزیر راه و ترابری.
4 ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی.
5ـ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
تبصره ـ رعایت مصوبات فرماندهی کل نیروهای مسلح در خصوص ترکیب مجمع عمومی سازمان الزامی است.
ماده 11 ـ مجمع عمومی عادی سازمان سالی دو بار با دعوت رییس مجمع عمومی و درصورت ضرو رت، مجمع عمومی به طور فوق العاده به پیشنهاد رییس مجمع عمومی یا دو نفر از اعضای آن یا رییس هیأت مدیره و مدیرعامل یا بازرس (حسابرس) سازمان تشکیل می شود.
تبصره 1 ـ جلسات مجمع عمومی با حضور حداقل چهار نفر از اعضا تشکیل می شود و تصمیمات آن با رأی موافق اکثریت حاضران لازم الاجرا می شود. در صورت تساو ی آرای موافق و مخالف اعضای مجمع، آرای حاو ی رأی رییس مجمع عمومی تعیین کننده خواهد بود.
تبصره 2 ـ رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان و سایر اعضای هیأت مدیره می توانند با تأ یید رییس مجمع عمومی، بدون داشتن حق رأی در جلسات مجمع عمومی شرکت کنند.
ماده 12 ـ و ظایف و اختیارات مجمع عمومی سازمان به این شرح است:
1 ـ بررسی و تصویب خط مشی و سیاستهای سازمان در چارچوب سیاست های کلی ابلاغ شده توسط فرماندهی کل نیروهای مسلح.
2ـ بررسی و تصویب برنامه و بودجه، ترازنامه، حساب سود و زیان، صورت های مالی و عملکرد سازمان.
3 ـ استماع و بررسی گزارش سالانه هیأت مدیره و بازرس (حسابرس) و صورتهای مالی لازم و اتخاذ تصمیم در چارچوب قوانین و مقررات.
4 ـ بررسی و تصویب آیین نامه های مالی، معاملاتی، استخدامی و بیمه خاص سازمان موضوع ماده (2) قانون تشکیل.
5 ـ بررسی و تصویب ضوابط دریافت تسهیلات، اعتبارات و تضمین های خارجی در چارچوب اساسنامه و سایر قوانین و مقررات مربوط.
6 ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به ایجاد یا اعطای نمایندگی در سایر کشورها با رعایت قوانین و مقررات مربوط و پیشنهاد به مراجع ذی ربط جهت تصویب.
7 ـ پیشنهاد ایجاد یا انحلال شرکت های زیرمجموعه و تصویب ضوابط سرمایه گذاری و مشارکت در راستای انجام و ظایف سازمان.
8 ـ بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص افزایش یا کاهش سرمایه سازمان و پیشنهاد آن به مراجع قانونی ذی ربط.
9 ـ انتخاب بازرس (حسابرس) در چارچوب قوانین و مقررات بنا به پیشنهاد رییس مجمع عمومی.
10ـ اتخاذ تصمیم نسبت به مطالبات لاو صول و مشکوک الوصول سازمان در چارچوب قوانین و مقررات کشور.
11 ـ انتخاب، انتصاب یا عزل اعضای اصلی و علی البدل هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان به پیشنهاد رییس مجمع عمومی.
12 ـ تعیین میزان حق الزحمه و پاداش اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
13 ـ تصویب ساختار کلی سازمان.
14 ـ پیشنهاد اصلاح یا تصویب اساسنامه سازمان و شرکت های زیرمجموعه به مراجع ذی ربط جهت تصویب.
15 ـ تصویب صلح، سازش و ارجاع امر به داو ری با رعایت اصل یکصد و سی و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

فصل سوم ـ هیأت مدیره و مدیرعامل
ماده 13 ـ هیأت مدیره سازمان از پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل تشکیل می شود که حداقل دو نفر از آنها از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران انتخاب می شوند. اعضای هیأت مدیره که باید به صورت موظف و تمام و قت در سازمان اشتغال داشته باشند از بین مدیران یا کارشناسان مجرب و بصیر در امور صنعتی، هوانوردی، نظامی (فنی هوایی یا خلبان)، اقتصادی، مالی، مدیریتی و حقوقی که دارای تحصیلات عالی باشند، برای مدت چهار سال انتخاب می شوند و انتخاب مجدد آنها بلامانع است.
تبصره 1 ـ مدیرعامل سازمان که رییس هیأت مدیره نیز خواهد بود بنا به پیشنهاد و حکم رییس مجمع و تصویب مجمع عمومی منصوب می شود.
تبصره 2 ـ اعضای هیأت مدیره سازمان و شرکت های زیرمجموعه حق پذیرش هیچ سمت دیگری در سایر شرکت های مادرتخصصی و شرکت های زیرمجموعه آنها را ندارند.
ماده 14 ـ جلسات هیأت مدیره هر ماه حداقل یک بار با دعوت رییس هیأت مدیره و مدیرعامل تشکیل می شود.
تبصره 1 ـ جلسات هیأت مدیره با حضور حداقل چهار نفر از اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات آن با رأی موافق حداقل سه نفر از حاضران لازم الاجرا می شود.
تبصره 2 ـ درصورت فوت، استعفا یا عزل هر یک از اعضای هیأت مدیره یا موانع دیگر از قبیل بیماری ممتد و مسافرت که بیش از چهارماه به طول انجامد، یکی از دو عضو علی البدل به انتخاب رییس هیأت مدیره برای باقیمانده مدت چهار سال و ظایف عضو اصلی را انجام خواهد داد و یک نفر دیگر برای همان مدت باقیمانده مطابق بند (11) ماده (12) این اساسنامه به سمت عضو علی البدل انتخاب و منصوب می شود.
ماده 15 ـ هیأت مدیره با رعایت مصوبات مجمع عمومی و این اساسنامه برای انجام اقداماتی که موجب پیشبرد فعالیت های سازمان و تأمین مقاصد و اهداف آن می شود و اتخاذ تصمیم درخصوص آنها صراحتاً جزﺀ و ظایف مجمع عمومی قرار نگرفته، دارای اختیارات کامل است، هیأت مدیره به و یژه و ظایف و اختیارات زیر را دارا می باشد:
1ـ اجرای تصمیمات و مصوبات مجمع عمومی و نظارت بر حسن اجرای آنها.
2ـ بررسی، تأیید یا تدوین طرح ها، برنامه ها، پیشنهادها، گزارشها، مقررات و آیین نامه هایی که باید برای تصویب به مجمع عمومی تقدیم شود.
3ـ بررسی و تنظیم برنامه، بودجه، صورت دارایی و دیون و همچنین ترازنامه، حساب عملکرد و سود و زیان سازمان و صورت های مالی تلفیقی جهت ارایه به بازرس (حسابرس) و مجمع عمومی.
4ـ بررسی و تصویب ساختار کلی شرکت های زیرمجموعه.
5ـ بررسی و تصویب پیشنهاد مدیرعامل در خصوص جداو ل تفصیلی تشکیلات سازمان در چارچوب جداو ل کلی مصوب.
6ـ تصویب اخذ و اعطای تسهیلات و اعتبارات و ارایه تضمین به طرف های داخلی و خارجی بابت فعالیت شرکت های زیر مجموعه که به موجب آیین نامه مالی یا سایر مصوبات مجمع عمومی سازمان در صلاحیت هیأت مدیره باشد.
7ـ تصویب کلیه دستورالعم ها و ضوابط موردنیاز برای اجرای مصوبات مجمع عمومی، قوانین و مصوبات دو لت.
8ـ پیشنهاد افزایش یا کاهش سرمایه سازمان به مجمع عمومی جهت ارایه به مراجع ذی ربط.
9 ـ اتخاذ تصمیم در خصوص انتشار جزو ات و نشریه های علمی، فنی، آموزشی و خبری در راستای اهداف و و ظایف سازمان با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
10ـ بررسی و تصویب سرمایه گذاری یا مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی در حدو د اساسنامه و ضوابط و اختیارات تعیین شده از سوی مجمع عمومی با رعایت سایر مواد این اساسنامه.
تبصره 1 ـ هیأت مدیره به اتفاق آرا می تواند برخی از اختیارات خود را با مسؤو لیت خود به رییس هیأت مدیره و مدیرعامل تفویض نماید.
تبصره 2 ـ اسناد مالی و او راق بهادار و تعهدآو ر باید به امضای توأم رییس هیأت مدیره و مدیرعامل و یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره، به انتخاب هیأت مدیره برسد. دو مقام صاحب امضای یادشده می توانند حق امضای خود را با حفظ مسؤو لیت، به افراد دیگر از مسؤولان سازمان که مورد تأ یید هیأت مدیره باشند و اگذار نمایند.
ماده 16 ـ هیأت مدیره سازمان به عنوان نماینده سهام یا سرمایه سازمان در مجامع عمومی شرکت های زیرمجموعه، دارای و ظایف و اختیارات زیر است:
1ـ هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت شرکت های زیرمجموعه با رعایت این اساسنامه و سایر مقررات.
2 ـ طراحی و ارایه برنامه های آموزشی در جهت تربیت و ارتقای کادر مدیریت در شرکت های زیرمجموعه.
3ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به هر نوع مشارکت و سرمایه گذاری توسط شرکت های زیرمجموعه در چارچوب مصوبات مجمع عمومی.
4 ـ پیشنهاد صلح، سازش و ارجاع امر به داو ری با رعایت اصل یکصد و سی و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
5 ـ بررسی و تعیین بهای خدمات، تولیدات، مشاو رات، اختراعات و طرح های شرکت های زیرمجموعه و و احدهای تابع که به نیروهای مسلح عرضه می شود.
تبصره ـ درصورت برو ز اختلاف بین نیروهای مسلح و سازمان در مورد قیمت تعیین شده، بر مبنای دستورالعملی که با هماهنگی وزارت و ستاد کل نیروهای مسلح تعیین می شود عمل خواهد شد.
6ـ سایر و ظایف و اختیاراتی که مجامع عمومی شرکت های زیرمجموعه براساس اساسنامه های مربوط بر عهده دارند.
ماده 17 ـ رییس هیأت مدیره و مدیرعامل با اختیارات و و ظایف زیر بالاترین مقام اجرایی و اداری سازمان و مسؤول حسن اداره امور و حفظ و تأمین حقوق، منافع و اموال سازمان درچارچوب اساسنامه است:
1ـ اجرای مصوبات هیأت مدیره.
2ـ تفویض قسمتی از اختیارات مدیرعامل به هر یک از مدیران یا کارکنان ارشد سازمان به تشخیص و مسؤو لیت خود برای مدتی معین.
3ـ نمایندگی سازمان در مقابل اشخاص حقیقی و حقوقی، دو لتی و غیردو لتی، مراجع اداری و قضایی داخلی با حق توکیل به غیر و ارجاع امر به کارشناسی.
4ـ نصب، عزل، ارتقا، پرداخت تسهیلات و اخذ تصمیمات درباره سایر امور استخدامی کارکنان سازمان در چارچوب مقررات و آیین نامه های مربوط.
5ـ نظارت بر حسن اجرای فعالیت شرکت های زیرمجموعه با رعایت سایر مقررات این اساسنامه مانند انجام حسابرسی عملیاتی داخلی نسبت به عملیات، معاملات و مخارج، نظارت بر چگونگی انعقاد و اجرای قراردادهای داخلی و خارجی، بررسی تطبیق کلیه فعالیتها با قوانین و مقررات جاری و حسب مورد ارایه گزارش به مراجع ذی ربط.
6ـ ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعات مدیران سازمان و شرکت های زیرمجموعه و تدوین برنامه آموزشی در جهت تربیت و ارتقای کادر مدیریت سازمان و شرکت های زیرمجموعه.
7ـ ارایه پیشنهاد در خصوص طرحها، برنامه ها، بودجه، روشها، تصمیمات، گزارشها، آیین نامه ها و مقررات استخدامی، آموزشی، آیین نامه های مالی و معاملاتی و سایر مواردی که باید برای اتخاذ تصمیم یا تصویب، تقدیم هیأت مدیره شود.
8ـ حمایت قضایی کارکنان سازمان مطابق قوانین و مقررات مربوط.
9ـ بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به معاملات و قراردادهای سازمان در حدود آیین نامه های مصوب مجمع عمومی.
10ـ همکاری با سازمانهای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات وزارت جهت انجام و ظایف آنها در سازمان.
تبصره ـ مدیرعامل سازمان در صورت تصویب مجمع عمومی می تواند ریاست هیأت مدیره شرکت های زیرمجموعه را بر عهده گیرد.

فصل چهارم ـ بازرس (حسابرس)
ماده 18 ـ سازمان دارای بازرس (حسابرس) خواهد بود که با پیشنهاد رییس مجمع عمومی و تصویب مجمع با رعایت قوانین و مقررات مربوط برای مدت یک سال انتخاب می شود.
ماده 19 ـ بازرس (حسابرس) موظف است به ترازنامه، حساب سود و زیان و سایر اسناد و صورت های مالی سازمان رسیدگی و نظر خود را حداقل پانزده رو ز قبل از تشکیل مجمع عمومی به اعضای آن ارایه نماید.

فصل پنجم ـ سایر
ماده 20 ـ سال مالی سازمان از او ل فرو ردین ماه هر سال شرو ع می شود و آخر اسفندماه همان سال پایان می یابد، نخستین سال مالی سازمان از تاریخ تأ سیس تا پایان اسفندماه همان سال خواهد بود.
ماده 21 ـ از سود و یژه سالانه سهام سازمان در شرکت های زیرمجموعه پس از کسر ذخایر قانونی و احتیاطی حداقل بیست و پنج درصد (25%) برای هزینه های آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و مطالعاتی تخصیص می یابد و مابقی با نظر مجمع عمومی، صرف سرمایه گذاری و افزایش سرمایه خواهد شد.
ماده 22 ـ براساس ماده (4) قانون تشکیل، این اساسنامه پس از تأ یید فرماندهی کل نیروهای مسلح قابل اجرا می باشد.
این اساسنامه به موجب نامه شماره 9928/30/83 مورخ 1383/12/13 شورای نگهبان به تأ یید شورای یادشده رسیده است.

محمدرضا عارف ـ معاو ن او ل رییس جمهور

ردیف مقررات مرتبط
1- اساسنامه سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح مصوب 1388/09/29 فرمانده کل قوا

فهرست مطالب این صفحه

مشاوره و راهنمایی

سایت حقوقی حاوی قوانین و مقررات تنقیح شده، موضوعات حقوقی، آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء هیات عمومی و هیات های تخصصی دیوان عدالت اداری و نظرات مشورتی

تماس بگیرید
تبلیغات
مطالب منتخب
پربازدیدها
مطالب مرتبط
داتیک در شبکه‌های اجتماعی