رای شماره ۷‍۰ مورخ ۱۳۷۱/‍۰۵/۱۳ هیات عمومی دیوان عدالت اداری(موضوع: اعلام تعارض آراء صادره از شعب ۴ و ۱۶ دیوان)

کلاسه پرونده:180/70

شماره دادنامه:70

تاریخ رای: سه شنبه 13 مرداد 1371

شاکی:آقای فرهاد قهرمانی به وکالت از شرکت نساجی پارس ایران

موضوع: اعلام تعارض آراء صادره از شعب 4 و 16 دیوان

مقدمه: الف) شعبه شانزدهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 68/1313 موضوع شکایت شرکت خزر خز به طرفیت وزارت امور اقتصاد و دارایی اداره دارایی شهرستان تنکابن به خواسته اعتراض به آراء قطعی مالیاتی بابت عملکرد سنوات 63 و 64 به شرح دادنامه 831- 15/12/69 حکم به نقص آراء مورد شکایت و طرح قضیه در هیات حل اختلاف مالیاتی همعرض صادر و اعلام نموده است.

ب) شعبه چهارم در رسیدگی به پرونده کلاسه 68/987 موضوع شکایت شرکت نساجی پارس ایران به طرفیت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان به خواسته اعتراض به رای 5/4/68 هیات حل اختلاف مالیاتی همعرض به شرح دادنامه 258 مورخ 1/3/70 چنین رای صادر نموده است با عنایت به این‌که بیش از 96 درصد سرمایه شرکت شاکی به بانک صنعت و معدن که تمام سرمایه آن بانک دولتی می‌باشد تعلق دارد و با صراحت رای هیات عمومی دیوان که مقرر داشته شکایات و اعتراضات واحدهای دولتی در هیچ مورد قابل طرح و رسیدگی در شعب دیوان نمی‌باشد مجوزی برای رسیدگی در بین نبوده و قرار رد شکایت صادر می‌نماید.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عباسی‌فرد و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی وانجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به‌ صدور رای می‌نماید.

رای هیات عمومی

با توجه به این‌که آراء صادره از شعب 4 و 16 دیوان عدالت اداری بر اساس دلایل اقامه شده در زمینه دولتی بودن و نبودن شرکت‌های شاکی اصدار یافته و از حیث تشخیص مصداق اختلافی ندارد فلذا با اکثریت آراء تعارضی مشهود نگردید شکایت اعلام تعارض مردود است.

رییس هیات عمومی دیوان عدالت اداری-  محمد رضا عباسی‌فرد

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

فهرست مطالب این صفحه

مشاوره و راهنمایی

سایت حقوقی حاوی قوانین و مقررات تنقیح شده، موضوعات حقوقی، آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء هیات عمومی و هیات های تخصصی دیوان عدالت اداری و نظرات مشورتی

تماس بگیرید
تبلیغات
مطالب منتخب
پربازدیدها
مطالب مرتبط
داتیک در شبکه‌های اجتماعی